Najnowsza migawka Minecraft Java przynosi szereg istotnych zmian w mechanice gry oraz rozbudowane możliwości dla twórców pakietów danych. Przyjrzyjmy się najważniejszym nowościom.
Cofnięte Poprawki Mechaniki Ruchu
Deweloperzy zdecydowali się cofnąć dwie wcześniejsze poprawki dotyczące mechaniki poruszania się:
- Normalizację ruchu po przekątnej podczas kucania
- Kontynuację sprintu podczas wykonywania spowalniających czynności
Decyzja ta została podjęta po otrzymaniu licznych sygnałów od społeczności – zmiany negatywnie wpływały na parkour i speedbridging. Zespół planuje powrócić do tych mechanik w przyszłości z lepszym rozwiązaniem.
Ulepszenia Interfejsu
Wprowadzono kilka praktycznych zmian w wyświetlaniu informacji o przedmiotach:
- Kusze pokazują teraz wszystkie załadowane pociski w opisie, nie tylko pierwszy
- Przedmioty kontenerowe (np. skrzynie) wyświetlają pierwsze 4 przechowywane przedmioty
- Szczegółowe informacje o Fajerwerkach są teraz lepiej zorganizowane
Wsparcie dla Nowego Języka
Do gry dodano obsługę języka kirgiskiego, co poszerza dostępność Minecrafta dla kolejnej społeczności graczy.
Rozbudowa Systemu Wariantów
Wprowadzono jednolity system wyboru wariantów dla różnych stworzeń, w tym:
- Nowy system wariantów dla kotów i żab oparty na danych
- Usprawnione zarządzanie wariantami wilków i świń
- Zaawansowany system warunków spawnu z możliwością określania priorytetów i biom-specyficznych zasad
Aktualizacja Pakietów Danych
Wersja pakietów danych została podniesiona do 64, a Resource Pack do 49. Wprowadzono liczne udoskonalenia:
- Nowe możliwości dla modeli przedmiotów
- Ulepszone komponenty dla broni i tarcz
- Rozbudowany system dźwięków dla przedmiotów
- Nowe opcje dostosowywania podpowiedzi i opisów przedmiotów
Podsumowanie
Migawka 25w04a to przede wszystkim ukłon w stronę twórców modyfikacji i pakietów zasobów, dostarczając im nowe narzędzia do tworzenia własnych treści. Jednocześnie, cofnięcie kontrowersyjnych zmian w mechanice ruchu pokazuje, że deweloperzy wsłuchują się w głos społeczności.