Najnowszy snapshot 25w03a wprowadza przełomowe zmiany w systemie testowania gry Minecraft. Przyjrzyjmy się najważniejszym nowościom i zmianom technicznym.
Główne Zmiany
- System testów jest teraz dostępny poprzez data packi z nową komendą
/test
- Wprowadzono nowe Bloki Testowe
- Ściółka liści może być używana w kompostowniku
- Siodła zachowują własności (np. niestandardowe nazwy) po zdjęciu ze Świni lub Magmołaza
System Game Tests
System testowy pozwala na testowanie różnych aspektów gry przy użyciu struktur i bloków testowych. Testy wykonywane są w osobnym świecie superflat.
Bloki Testowe – 4 Tryby:
- Rozpoczęcie (Start) – Wysyła impuls redstone przy rozpoczęciu testu
- Zaliczenie (Accept) – Kończy test sukcesem po aktywacji redstone
- Niepowodzenie (Fail) – Powoduje niepowodzenie testu po aktywacji redstone
- Rejestr (Log) – Zapisuje wiadomość do pliku dziennika po aktywacji redstone
Blok Instalacji Testowej
Podstawowe Komendy Testowe:
/test clearall [<promień>]
/test clearthat
/test clearthese
/test create <test> [<szerokość>] [<wysokość> <głębokość>]
/test locate <selector>
/test resetclosest
/test reseetthese
/test resetthat
/test pos [<zmienna>]
/test run <selector> [<numberOfTimes>] [<untilFailed>] [<rotationSteps>] [<testsPerRow>]
/test runclosest [<numberOfTimes>] [<untilFailed>]
/test runfailed [<numberOfTimes>] [<untilFailed>] [<rotationSteps>] [<testsPerRow>]
/test runmultiple <selector> [<amount>]
/test runthat [<numberOfTimes>] [<untilFailed>]
/test runthese [<numberOfTimes>] [<untilFailed>]
/test stop
/test verify <tests>
Zmiany Techniczne
- Wersja Data Pack: 63
- Wersja Resource Pack: 48
- Nowy punkt wejścia: net.minecraft.gametest.Main
- Ujednolicono format danych dla siodeł między mobami
Ten snapshot wprowadza fundamentalne zmiany w sposobie testowania gry, co będzie szczególnie istotne dla twórców Modyfikacji i Data Packów. Nowy system testowy pozwala na bardziej precyzyjne i zautomatyzowane testowanie różnych aspektów gry.