Gracze Minecraft Java Edition doczekali się długo wyczekiwanej aktualizacji 1.21.2, znanej jako Bundles of Bravery. Wprowadza ona rewolucyjne rozwiązanie w zarządzaniu ekwipunkiem oraz kilka innych ciekawych nowości.
Bundles – rewolucja w przechowywaniu przedmiotów
Główną gwiazdą aktualizacji są Sakwy (Bundles), które całkowicie zmieniają sposób zarządzania inwentarzem. Te przydatne przedmioty pozwalają na przechowywanie różnych typów itemów w jednym miejscu. Oto najważniejsze informacje o Sakwach:
- Każda Sakwa może pomieścić równowartość jednego pełnego staku (zazwyczaj 64 przedmioty)
- Możesz przechowywać w niej różne typy przedmiotów jednocześnie
- Przedmioty można wkładać bezpośrednio z poziomu ekwipunku
- Interface pokazuje zawartość Sakwy w formie podpowiedzi
- Gdy Sakwa zawiera mniej niż 12 typów przedmiotów, wszystkie są widoczne
- Przy większej liczbie przedmiotów widoczne są tylko pierwsze trzy rzędy (minimum 8 typów)
Jak używać Sakwy?
Sterowanie Sakwami zostało zaprojektowane intuicyjnie:
- Lewy przycisk myszy służy do wkładania przedmiotów
- Prawy przycisk myszy wyciąga przedmioty
- Kółko myszy pozwala wybierać konkretne przedmioty do wyciągnięcia
- Trzymając sakwę w ręce, możesz wysypać jej zawartość na ziemię poprzez przytrzymanie prawego przycisku myszy
Crafting Sakwy jest prosty – wystarczy połączyć jedną Nić (String) z jednym kawałkiem Skóry (Leather).
Lista najważniejszych zmian w aktualizacji 1.21.2
Nowa zawartość i mechaniki
- Wprowadzono tryb Hardcore dla serwerów Realms
- Zaktualizowano ekran tworzenia świata dla Realms
- Dodano nowe warianty Trial Chambers
- Wprowadzono młode wersje Delfinów, Kałamarnic i Świecących Kałamarnic
- Dodano różne warianty Łososi (małe, średnie i duże)
- Skradanie się podczas odbijania na Bloku Szlamu nie powoduje już obrażeń od upadku
Zmiany w istniejących elementach
- Rzucone Perły Kresu teraz ładują i aktualizują chunki
- Wzory na Bannery otrzymały nowe nazwy i ikony
- Pochodnie Redstone mają nowy, bardziej charakterystyczny wygląd
- Dodano dwa nowe wzory na Bannery: Field Masoned i Bordure Indented
- Zmodyfikowano zachowanie i odległości lotu Pszczół
- Zaktualizowano logikę pojawiania się Najeźdźców
- Założenie Wydrążonej Dyni na głowę usuwa teraz znacznik gracza z map innych graczy
Ulepszenia dla zwierząt i mobów
- Wilki mogą teraz być karmione Dorszem, Pieczonym Dorszem, Łososiem, Pieczonym Łososiem, Rybą Tropikalną, Rozdymką i Gulaszem z Królika
- Nietoperze mogą pojawiać się na dowolnej wysokości, pod warunkiem że jest wystarczająco ciemno
- Zachowanie Pszczół zostało znacząco ulepszone, szczególnie w kontekście powrotu do ula i szukania kwiatów
- Breeze nie wymaga już minimalnej odległości do zaatakowania celu
Usprawnienia techniczne
- Wprowadzono nowe funkcje dostępności
- Dodano limit FPS podczas minimalizacji gry lub braku aktywności gracza
- Ulepszono wydajność gry, szczególnie przy większych odległościach renderowania
- Zoptymalizowano wpływ ładowania i generowania chunków na wydajność serwera
- Dodano wsparcie dla języka wysokonorweskiego
Zmiany w Komnatach Prób (Trial Chambers)
- Dodano nowe warianty korytarzy, w tym „Encounters” – krótkie wyzwania prowadzące do większej komnaty
- Łóżka na skrzyżowaniach mają teraz losowe kolory
- Zamieniono puste Skrzynie przy wejściu do komnat na Lej i Beczkę
Ta aktualizacja wprowadza również ponad 300 poprawek błędów i wiele innych mniejszych zmian, które znacząco wpływają na jakość rozgrywki. Szczególnie warto zwrócić uwagę na usprawnienia w zachowaniu mobów oraz optymalizację wydajności gry.